GodzinyPrzebieg
6:00 – 8:00Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne
z zainteresowaniami dzieci, zabawy integrujące grupę z wykorzystaniem różnych metod aktywizujących. Czynności porządkowo – gospodarcze. Ćwiczenia poranne.
8:15 – 9:00Przygotowanie do śniadania, czynności sanitarno – higieniczne, pomoc
w przygotowaniu śniadania. Śniadanie – uczenie się zasad kulturalnego zachowania się przy stole.
9:00 – 9:50Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową. Zajęcia i zabawy edukacyjne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9:50 – 10:45Spacery, wycieczki, zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym lub w Sali; zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę. Tworzenie okazji do obserwowania przyrody.
10:45 – 11:30Czynności porządkowo – higieniczne. Pomoc w nakrywaniu stołu. Obiad (I danie) – kształcenie nawyków kulturalnego, samodzielnego spożywania posiłków.
11:30 – 11:50   11:30 – 13:00Lekcja ciszy – odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek muzyki relaksacyjnej, poważnej.

 Relaksacja na leżaczkach (3 latki)
11:45 – 13:20Zabawy i gry dydaktyczne, utrwalanie wierszy i piosenek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne w sali lub ogrodzie przedszkolnym.
13:20 – 13:50Czynności samoobsługowe w toalecie, pomoc w przygotowaniach do obiadu. Obiad (II danie) – wyrabianie nawyku kulturalnego spożywania posiłku.
13:50 – 14:10Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej.
14:10 – 16:00Tworzenie sytuacji wspierających rozwój indywidualny dziecka. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień. Zabawy inspirowane przez dzieci. Prace porządkowo – gospodarcze. Rozchodzenie się dzieci do domu. Kontakty indywidualne
z rodzicami.