| Godziny | Przebieg |
| 6:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci, zabawy integrujące grupę z wykorzystaniem różnych metod aktywizujących. Czynności porządkowo – gospodarcze. Ćwiczenia poranne. |
| 8:15 – 9:00 | Przygotowanie do śniadania, czynności sanitarno – higieniczne, pomoc w przygotowaniu śniadania. Śniadanie – uczenie się zasad kulturalnego zachowania się przy stole. |
| 9:00 – 9:50 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową. Zajęcia i zabawy edukacyjne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
| 9:50 – 10:45 | Spacery, wycieczki, zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym lub w Sali; zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę. Tworzenie okazji do obserwowania przyrody. |
| 10:45 – 11:30 | Czynności porządkowo – higieniczne. Pomoc w nakrywaniu stołu. Obiad (I danie) – kształcenie nawyków kulturalnego, samodzielnego spożywania posiłków. |
| 11:30 – 11:50 11:30 – 13:00 | Lekcja ciszy – odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek muzyki relaksacyjnej, poważnej. Relaksacja na leżaczkach (3 latki) |
| 11:45 – 13:20 | Zabawy i gry dydaktyczne, utrwalanie wierszy i piosenek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne w sali lub ogrodzie przedszkolnym. |
| 13:20 – 13:50 | Czynności samoobsługowe w toalecie, pomoc w przygotowaniach do obiadu. Obiad (II danie) – wyrabianie nawyku kulturalnego spożywania posiłku. |
| 13:50 – 14:10 | Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. |
| 14:10 – 16:00 | Tworzenie sytuacji wspierających rozwój indywidualny dziecka. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień. Zabawy inspirowane przez dzieci. Prace porządkowo – gospodarcze. Rozchodzenie się dzieci do domu. Kontakty indywidualne z rodzicami. |




